Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/functions/theme-functions.php on line 1517

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/functions/theme-functions.php on line 1518

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/functions/theme-functions.php on line 1519
جعبه جیر مخمل سورمه ایی برای جای لوح تقدیر
تولید و فروش جعبه جیرومخمل خام مخصوص لوح تقدیر
اکتبر 2, 2017
سلمان فارسی کیست
روز بزرگداشت سلمان فارسی
اکتبر 29, 2017

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/functions/theme-functions.php on line 1517

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/functions/theme-functions.php on line 1518

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/functions/theme-functions.php on line 1519

یکم آبان , روز آمار و برنامه ریزی


پیام تبریك روز ملی آمار و برنامه ریزی

اول آبان هر سال در تقویم رسمی کشور عزیزمان ایران به روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گذاری شده است. به همین مناسبت بنیاد آموزش مجازی ایرانیان 28 مهر ماه روز جهانی آمار و اول آبان  روز ملی آمار و برنامه ریزی بر تلاشگران عرصه اطلاعات و آمار را پیشاپیش تبریك می گوید .

اول آبان ماه در تقویم کشورمان روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گذاری شده ، اگر چه در تقویم جهانی 20 اکتبر مقارن 28 آبان ماه، روز جهانی آمار است.


نگاهی به تاریخچه تاسیس مرکز آمار

درسال 1297 هجری شمسی به منظور ثبت وقایع چهارگانه ، اداره ثبت احوال کشور تاسیس شد. با ثبت اطلاعات مرتبط با تولد ، فوت ، ازدواج و طلاق توسط اداره مذکور ، ضرورت اطلاع از جمعیت کشور و تعیین سازمانی که به جمع آوری این اطلاعات بپردازد مورد توجه قرار گرفت و منجر به آن شد که در سال 1303 هجری شمسی آیینامه ای به تصویب برسد و در این آیینامه اداره ایی مسول آمار ، و وظایف آن مشخص شود .

براساس این مصوبه مسولیت جمع آوری و متمرکز کردن آمارهای مورد نیاز به عهده وزارت کشور گذاشته شد. در خرداد ماه سال 1318 هجری شمسی اولین قانون سرشماری در مجلس شورای ملی تصویب شد.

در اجرای این قانون سرشماری نفوس از دهم اسفندماه همان سال در شهر تهران و در سال 1319 و 1320 هجری شمسی در 33 شهر کشور به تدریج به اجرا درآمد.

در اسفند ماه سال 1331 هجری شمسی سازمان همکاری آمار عمومی تشکیل شد و در فروردین ماه سال 1332 هجری شمسی ، قانون آمار و سرشماری به تصویب رسید.

در این سال اداره آمار و سرشماری از اداره کل آمار و ثبت احوال منتزع و به سازمان همکاری آمار عمومی ملحق شد. به این ترتیب برای اولین بار سازمانی که منحصراٌ وظیفه جمع آوری آمار را به عهده داشت به وجود آمد که در سال 1334 هجری شمسی به اداره آمار عمومی ، وابسته به وزارت کشور ، تغییر نام یافت و این اداره درسال 1335 هجری شمسی اولین سرشماری عمومی نفوس را در کل کشور به اجرا درآورد.

با تاسیس اداره آمار عمومی ، فعالیتهای آماری وارد مرحله جدیدی شد و همه ساله طرحهای گوناگون آماری در زمینه های مختلف اجتماعی – اقتصادی به اجرا درآمد که اهم آنها به شرح زیر است :

– آمارگیری کشاورزی در سال 1339

– آمارگیری نمونه ای نفوس در سال 1342

– سرشماری صنعتی در سال 1342

– آمارگیری بودجه خانوار در سال 1342

 

نیاز روزافزون دستگاههای برنامه ریزی کشور به آمار و اطلاعات و ضرورت همکاری بسیار نزدیک سازمان اصلی تولیدکننده آمار با دستگاه برنامه ریزی ، موجب شد تا براساس قانون 1344 هجری شمسی ، اداره آمار عمومی از وزارت کشور جدا و با نام مرکز آمار ایران به سازمان برنامه و بودجه وابسته شود .

در سال 1379 سازمان برنامه و بودجه کشور با سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادغام شده و تحت عنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  فعالیت خود را ادامه داد. در سال 1386 سازمان مدیریت و برنامه ریزی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تغییر کرد. هم اکنون مرکزآمار ایران وابسته به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.


متن برای روز اول آبان

روز اول آبان به نام روز آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است، بی تردید برنامه ریزی یکی از ارکان اساسی مدیریت سازمانها برای رسیدن به اهداف، تعیین شده می باشد و همکاری و همفکری همکاران علاقمند و آگاه از جمله کارشناسان آمار و برنامه ریزی در کسب موفقیت های سازمانی دارای ارزش و اهمیت وافر است.

امروزه برنامه‎ریزی و مدیریت در دانشگاه  با وجود تخصصی بودن شاخص‎ها و گستردگی متغیرهای آن، بدون ارائه آمار ثبتی و اطلاعات علمی و به‎روز امکان‎پذیر نیست. آمار با به تصویر کشیدن واقعیت‎های موجود و با خلاصه‎سازی و نتیجه‎گیری از داده‎ها در قالب گزارشات، جداول و نمودارهای تحلیلی و توصیفی متنوع، نقاط قوت و ضعف را به سرعت شناسایی کرده و با نگاهی کمّی و عددی واقعیات را منتقدانه بیان می‎کند و افق دید مدیران و برنامه‎ریزان نکته‎سنج را معطوف به تغییرات شاخص‎ها و اقلام آماری می‎کند و با دانش به دست آمده از اطلاعات کمی و آماری، راه توسعه و پیشرفت و استفاده بهینه از منابع را فراهم می‎آورد و از اتلاف وقت و سرمایه و دوباره کاری‎ها و تصمیم‎های مبتنی بر سعی و خطا جلوگیری می‎کند.

اینجانب روز آمار و برنامه ریزی به همکاران حوزه آمار و رابطین آماری شاغل در دانشگاه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم  این عزیزان در سایه ایزد منان، همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان هاست، سرلوحه تلاش بی وقفه خود قرار دهند.

دکتر ابراهیم کوچکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان

پیام تبریک رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت فرا رسیدن روز آمار و برنامه ریزی

پیام تبریک رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت فرا رسیدن روز آمار و برنامه ریزی

 


متن پیام دکتر جواد نظری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک برای روز آمار و برنامه ریزی

همکاران گرامی

با سلام و احترام

برنامه ریزی یکی از ارکان اساسی مدیریت سازمانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده می باشد و همکاری و همفکری همکاران علاقمند و آگاه از جمله کارشناسان عزیز آمار و برنامه ریزی در کسب موفقیت های سازمانی دارای ارزش و اهمیت وافر است و ارزش این مهم در حوزه سلامت و بهداشت دو چندان است.

 

ضمن تبریک اول آبان‌ماه که به نام روز آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است و تقدیر از تلاشهای ارزشمند همکاران حوزه آمار و برنامه ریزی، از خداوند بزرگ تداوم سلامتی و توفیق روزافزون برای ایشان خواهانم.

دکتر جواد نظری


پیام تبریک مدیر آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی

” آمار؛ اساس برنامه ریزی و جهت نمای توسعه پایدار است.”

پیام تبریک مدیر آمار و فنآوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی اهواز بمناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی مدیریت، نیازمند طیف وسیعی از آمار و اطلاعات می باشد، بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به هنگام، سیاستگزاری، برنامه ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیتها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکانپذیر نمی باشد.

ضرورت امر آمار و اطلاعات در عرصه سلامت، بسیار محسوس است، چرا که ماهیت این امر در عرصه سلامت به گونه ایست که وجود آن یک مسئله حیاتی است .از این رو مدیران این حوزه می باید پاسخگوی نیازها و تقاضاهای بهداشتی- درمانی افراد جامعه بوده تمام تلاش خود را جهت نجات جان افراد یا ارتقاء سطح تندرستی آنان بکار گیرند که این امر بدون وجود آمار و اطلاعات دقیق و کارآ، امکانپذیر نیست.

برخود لازم می دانم بدینوسیله ضمن گرامیداشت اول آبان ماه، روز آمار و برنامه ریزی، این روز را بر همه مدیران، دانشجویان، کارشناسان، پژوهشگران و تلاشگران عرصه آمار ، اطلاعات و برنامه ریزی خصوصا” در حیطه وزارت بهداشت، دمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاههای علوم پزشکی کشور تبریک می گویم و از خداوند منان موفقیت هر چه بیشتر در مسیر شکوفائی و پایندگی میهن اسلامی را خواستارم.

فهیمه عباسی اصل

 

مدیر آمار و فنآوری اطلاعات و ارتباطات

 

دانـــشگاه عــلوم پزشکـــی جندی شـــــاپور اهواز

 
3,040 views


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home2/ifapasar/tehranloh1.ir/wp-content/themes/betheme-2196/includes/content-single.php on line 286
مدیریت انفورماتیک تهران لوح

دیدگاه ها بسته شده است